04
Led

Boom televize 2.0 až v roce 2013

Stará televize odchází pomalu ale jistě do kytek a nahrazuje ji televize nová, říkejme jí třeba televize 2.0. YouTube (nyní nově v HD), Vimeo, Hulu, Joost a další plejáda obdobných služeb (v ČR například HDTV1) se pomalu začínají stávat jednou z nejdůležitějších náhražek trávení volného času internetové generace. Podíl trávení času na internetu stoupá přávě především na úkor staré dobré televize, která se to snaží zachránit alespoň postupným přechodem na standard HDTV. A ačkoliv je pravda, že výzkumné agentury si často vymýšlejí nejrůznější bláboly, nová studie od ABI Research přináší do světa internetové televize poměrně zajímavou perspektivu. Podle ní totiž počet těch, kteří sledují online video vzroste ze současných 563 milionů na 941 milionů do roku 2013, tedy v průběhu následujících čtyř let. „Všichni hlavní hráči v oblasti online video ekosystém mají v hledáčku obývák,“ řekl ředitel výzkumu Michael Wolf. „S pokračujícím rozšiřováním k síti připojených videoherních konzolí, portováním populárních online video služeb jako je Hulu nebo Netflix na zařízení třetích výrobců, a čím dál tím větším zájmem síťových operátorů o video, vidíme, že trh s televizním online videem bude i nadále růst,“ dodal. Jinými slovy, v budoucnu budeme na svých HDTV či displejích počítačů a přenosných zařízení jako MID sledovat stále častěji programy přenášené přes internet, ať už půjde o samostatná videa nebo streamy. Apple TV, PlayStation 3, Xbox 360, blu-ray přehrávače, tohle všechno jsou zařízení, které v budoucnu budou hrát v našich obývacích pokojích navýsost důležitou roli. Na nich pak poběží služby jako Netflix, Hulu, YouTube a celá řada dalších, které budou přenášet online video k našim zrakům.
Vimeo

LCD televize výhodně koupíte v obchodě Video Expert.cz

zdroj: ABI Research