18
Kvě

Šéf Sony Pictures – internet škodí filmu!

Sony - Michael Lynton„Já jsem člověk, který dosud neviděl z internetu vzejít cokoliv dobrého,“ prohlásil nedávno Michael Lynton, který dnes pracuje jako ředitel Sony Pictures Entertainment. „Internet vytvořil zdání, že kdokoliv může dostat cokoliv kdykoliv si zamane,“ dodal. „Přijde mi, že internet poškodil snad každou část zábavního byznysu,“ zpečetil svůj proslov na konferenci „Budoucnost filmové tvorby“, kterou organizovala univerzita v Syrakusách. To je prosím člověk, který v minulosti mimo jiné šéfoval AOL International a AOL Europe! Teď místo toho aby přemýšlel jak využít internet ke svému prospěchu, volá do Washingtonu aby tamní legislativní komando připravilo pravidla na ochranu copyrightovaného materiálu namísto další podpory broadbandu. Chápete to?! „Někdo si musí uvědomit, že potřebujeme nějaká pravidla,“ zaperlil ještě Lynton. Ach ouvej. Devětačtyřicetiletý zkušený byznysmen zvládající tři jazyky si zjevně nevšiml, že 80. léta už dávno skončila a s nimi i ta 90. A vlastně skoro končí první desetiletí 21. století. Je jiná doba panáčku, a tys na to měl být už dávno připravený! Ještě že se zmíněné diskuse účastnila také osmašedesátiletá filmařka Nora Ephron. Byla to ona, kdo nazval Hollywood „Ponziho schématem“ v provokativní narážce na nedávný skandál „finančníka“ Bernieho Madoffa. Chtěla tím upozornit, že současné standardy odměňování herců a dalších papalášů zábavního průmyslu jsou prostě nastaveny špatně. Lynton pak v reakci na tohle začal plácat cosi o prodejích DVD a dodal, že web sice může dobře posloužit jako propagační nástroj, ale přel se o to zda internetový marketing už vůbec někdy dokázal vytvořit dostatečně velké nadšení pro mezi diváky proto, aby šli do kina. Nejspíš ten svůj filmový průmysl asi příliš nesleduje, jinak by si všimnul, že úspěch posledního Star Treku byl velkou měrou vydobit právě na internetovém kolbišti. A to už vůbec nemluvím o tom, že Barack Obama, resp. jeho marketingově-politický super-stroj s pomocí internetu dokázal snadno a rychle ovládnout stádo desítek milionů a vyslat jej do ulic. Co vy říkáte na problematiku internet vs. filmový průmysl?

LCD televize výhodně koupíte v obchodě Video Expert.cz

zdroj: hollywoodreporter, foto: jewishjournal